Winners of the Competition
The results of the ninth edition of the competition in the name of Professor Roman Głowacki
for the best master's and bachelor's thesis
in the field of marketing, commerce and consumption
organized by the Polish Scientific Society of Marketing
The Polish Scientific Marketing Society has announced the results of the ninth edition of the national competition in the name of prof. Roman Głowacki for the best master's and bachelor's theses in the field of marketing, trade and consumption.
68 works were submitted to this year's edition of the competition, including 31 bachelor's theses and 37 master's theses.
In the category of master's theses, the competition was won by:
Klaudia Dłużyńska, MA Decyzje pozakupowe na rynku odzieżowym. Jak używamy i utylizujemy odzież?, Poznań University of Economics and Bussines; supervisor: Barbara Borusiak, PhD
Second place (ex aequo):
Jakub Maciejewski, MA Wykorzystanie neuromarketningu w ocenie materiałów promocyjnych przedsiębiorstwa na przykładzie reklam Volkswagen Group Polska Sp. z o.o., Poznań University of Economics and Bussines; supervisor: Jan Mikołajczyk, PhD
Natalia Tarka, MA Udoskonalenie oraz propozycja nowych rozwiązań dla strony internetowej gabinetu Mandala Massage Clinic, Collegium da Vinci; supervisor: Beata Zamorska, PhD
Third place (ex aequo):
Lucyna Róg-Wolska, MA udowanie marek osobistych lokalnych polityków w mediach społecznościowych na przykładzie publicznych profili facebookowych prezydentów pięciu największych polskich miast, Collegium da Vinci; supervisor: Mateusz Karatysz, PhD
Mikołaj Zając, MA Determinaty atrakcyjności usług miejskiej komunikacji publicznej na przykładzie miasta Poznania, Poznań University of Economics and Bussines; supervisor: Barbara Borusiak, PhD
In the category of bachelor's theses, the competition was won by:
Mikołaj Garecki, BA Postawy młodych konsumentów wobec praktyk greenwashingowych komunikowanych na etykietach, Jagiellonian University; supervisor: Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka, PhD
Second place:
Amelia Stanisławska, BA Projekt wykorzystania narzędzi Google do tworzenia skutecznej cyfrowej kampanii reklamowej dla firmy X, Gdańsk University of Technology; supervisor: Edyta Gołąb-Andrzejczak, PhD
Third place (ex aequo):
Julia Gałka, BA Wpływ postaw konsumenckich na wybór między handlem tradycyjnym a e-commerce przy zakupie dóbr luksusowych, Poznań University of Economics and Bussines; supervisor: Andrzej Szymkowiak, PhD
Roksana Prantel, BA Zastosowanie wybranej metody neuroobrazowania w badaniach decyzji konsumenckich, Lublin University of Technology; supervisor: eng. Jan Laskowski, EngD
Winners of the eight edition (2022)
The results of the eight edition of the competition in the name of Professor Roman Głowacki
for the best master's and bachelor's thesis
in the field of marketing, commerce and consumption
organized by the Polish Scientific Society of Marketing
Master's thesis
In the category of Master's theses, the competition was won by
Małgorzata Korzeniewska, MA Dark Patterns in Polish E-commerce in the Fashion Industry, Kozminski University, supervisor: Magdalena Krzyżanowska, PhD
The following students were distinguished:
Martyna Fira, MA Budowanie zaangażowania konsumentów w serwisach społecznościowych na przykładzie marek produktów spożywczych, Warszaw School of Economics; supervisor: professor Małgorzata Bombol, PhD
Michał Krom, MA Analiza działań komunikacyjnych i ich efektów w kampanii prezydenckiej Joe Bidena w 2020 roku, Kozminski University, supervisor: Karolina Małagocka, PhD
Valeriya Kovalenko, MA The influence of inclusivity on brand awareness and brand image on the Polish market, Kozminski University, supervisor: Krzysztof Chmielewski, PhD
Bachelor's thesis
In the category of Bachelor's theses, the competition was won by:
Mateusz Kiljańczyk, BA Mem internetowy jako narzędzie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych, University of Warsaw, supervisor: Agnieszka Kacprzak, PhD
The following students were distinguished:
Michał Latkowski, BA Wpływ mnogości wyborów na doświadczenie konsumenckie, University of Warsaw, supervisor: Michał Ścibor-Rylski, PhD
Jakub Marszałek, BA Hamowanie retroaktywne w sytuacji przeciążenia informacyjnego konsumentów w przestrzeni internetowej, Cracow University of Economics, supervisor: Katarzyna Sanak-Kosmowska, PhD.
Winners of the seventh edition (2021)
The results of the seventh edition of the competition in the name of Professor Roman Głowacki
for the best master's and bachelor's thesis
in the field of marketing, commerce and consumption
organized by the Polish Scientific Society of Marketing
Master's thesis
In the category of Master's theses, the competition was won by
Marta Boguszewska, MA Wpływ postrzeganego wizerunku pracodawcy na aktywność pracowników w mediach społecznościowych i przywiązanie do pracodawcy, Kozminski University, supervisor: Jolanta Tkaczyk, PhD
The following students were distinguished:
Mikołaj Sobolewski, MA Akceptacja studentów dla sztucznej inteligencji posługującej się impulsami psychologicznymi, Poznań University of Economics and Business; supervisor: professor Grzegorz Leszczyński, PhD
Małgorzata Karwacka, MA Komunikacja marketingowa na rynku produktów dla dzieci a zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych, University of Warsaw, supervisor: Anna Bianchi, PhD
Bachelor's thesis
In the category of Bachelor's theses, the competition was won by:
Zuzanna Jakś, BA Skuteczność strategii narracyjnej zorientowanej na markę i produkt w e-commerce, Poznan University of Economics and Business, supervisor: professor Andrzej Szymkowiak, PhD
The following students were distinguished:
Dominika Gołębiewska, BA Economic offerings post-COVID-19 in the context of Generation Y’s perceptions of tourism experiences, Poznan University of Economics and Business, supervisor: Joanna Schmidt, PhD
Karolina Bielawska, BA The Image of Miss Polonia Brand, Lodz University of Technology, supervisor: professor Magdalena Grębosz-Krawczyk, PhD, Eng.
Winners of the sixth edition (2020)
The results of the sixth edition of the competition in the name of Professor Roman Głowacki
for the best master's and bachelor's thesis
in the field of marketing, commerce and consumption
organized by the Polish Scientific Society of Marketing
Master's thesis
In the category of Master's theses, the competition was won by
Aleksandra Nowak, MA Content marketing w ujęciu strategicznym i narzędziowym, Wroclaw University of Economics and Business, supervisor: Professor Magdalena Sobocińska, PhD
The following students were distinguished:
Karolina Matełka, MA Uwarunkowania akceptacji elektromobilności w Polsce, Kozminski University, supervisor: Jolanta Tkaczyk, PhD
Agnieszka Zyzańska, MA Wykorzystanie koncepcji gospodarki doświadczeń na przykładzie escape roomów w Polsce, University of Warsaw, supervisor: Agnieszka Kacprzak, PhD
Bachelor's thesis
In the category of Bachelor's theses, the competition was won by:
Dijora Kopacz, BA Wpływ bliskości relacji na decyzje zakupowe dotyczące prezentów, Poznan University of Economics and Business, supervisor: Anna Rogala, PhD
The following students were distinguished:
Rafał Pękalski, BA Charakterystyka użyteczności wybranych platform handlu elektronicznego, University of Lodz, supervisor: Mariusz Woźniakowski, PhD
Agata Jajuga, BA Rola wartości obecnych w komunikacji marketingowej w podejmowaniu decyzji zakupowych, Lublin University of Technology, supervisor: Marcin Gąsior, PhD. DSc